Raport de cercetare referitor la percepțiile și nevoile practicienilor în asistență socială din regiunile rurale ale județului Argeș, cu privire la fenomenul oboselii cronice

În luna februarie a acestui an a fost lansat un prim raport de cercetare referitor la percepțiile și nevoile practicienilor în asistență socială din regiunile rurale ale județului Argeș, de a face față fenomenului oboselii cronice (burn-out phenomenon). Raportul a fost realizat ca urmare a activității de cercetare organizată în cadrul proiectului Empowering Practitioners in Social Work from Rural Communities – EPSWRA (Împuternicirea practicienilor în asistență socială din comunitățile rurale).

Printre concluziile cercetării se evidențiză nevoia practicienilor în asistență socială de a-și îmbunătăți activitatea profesională prin participarea la cursuri de pregătire profesională în domeniul asistenței sociale și la schimburi de experiență cu alți profesioniști în domeniu din țară și de la nivel European, prin activarea într-o rețea sau organizație profesională de asistență socială și prin accesul la cele mai noi lucrări științifice sau modele de bună practică și de intervenție în domeniul asistenței sociale.

Alte două rapoarte au fost deja realizate de partenerii din Slovenia și Bulgaria și urmează a fi postate pe pagina de Facebook a proiectului (https://www.facebook.com/Epswra-Project-277292906295720/), acolo unde puteți găsi mai multe detalii cu privire la obiectivele, activitățile și rezultatele acestuia.

Vă reamintim că proiectul EPSWRA, finanțat în cadrul programului Erasmus Plus, este coordonat de Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale și Psihologie, prin Departamentul de Psihologie, Științe ale comunicării și Asistență socială, și este implementat în parteneriat cu alte 6 instituții Europene din Bulgaria, Slovenia, Italia, Grecia, Spania și Portugalia în perioada 1 noiembrie 2018 – 31 octombrie 2020. Grupul țintă al proiectului este format din asistenți sociali și persoane care au atribuții în domeniul asistenței sociale, dar fără o diplomă care să ateste acest fapt, și care lucrează în zone defavorizate (mediu rural și chiar orașe mici). Scopul proiectului îl constituie dezvoltarea unui cadru non-formal și permanent de împuternicire a practicienilor în domeniul asistenței sociale din zonele rurale a șapte țări europene (România, Bulgaria, Italia, Grecia, Portugalia, Slovenia și Spania), în vederea creșterii gradului de participare a acestora la viața comunității și dezvoltării de abilități complementare care să îi ajute să facă față problemelor sociale curente ale grupurilor vulnerabile din comunitățile lor.

Responsabil comunicare și relații publice,

Conf. univ. dr. Delia Duminică

Share

Te-ar putea interesa și

Universitatea din Pitești a marcat parteneriatul dintre Centrul IT – UPIT și compania DRÄXLMAIER. Vizita CEO-ul companiei, Maik Krueger punctează importanța parteneriatelor dintre mediul universitar și socio-economic. Pe lângă programele …
Universitatea din Pitești a fost alături de Liceul Teoretic „Iulia Zamfirescu” la deschiderea anului școlar 2022. A fost o zi plină de emoții și speranțe mai ales că pentru elevii…
Astăzi, 5 septembrie, aproape 3 milioane de elevi şi preşcolari încep cursurile noului an şcolar 2022-2023. Cu o durată de 36 de săptămâni de cursuri, anul acesta va avea cinci…

Ultimele postări

Universitatea din Pitești a marcat parteneriatul dintre Centrul IT – UPIT și compania DRÄXLMAIER. Vizita CEO-ul companiei, Maik Krueger punctează importanța parteneriatelor dintre mediul universitar și socio-economic. Pe lângă programele …
Universitatea din Pitești a fost alături de Liceul Teoretic „Iulia Zamfirescu” la deschiderea anului școlar 2022. A fost o zi plină de emoții și speranțe mai ales că pentru elevii…
Astăzi, 5 septembrie, aproape 3 milioane de elevi şi preşcolari încep cursurile noului an şcolar 2022-2023. Cu o durată de 36 de săptămâni de cursuri, anul acesta va avea cinci…