Dacă sunteți curioși să știți cum se desfășoară practica de specialitate în cadrul Facultății de Mecanică și Tehnologie, la specializarea Ingineria Transporturilor și a Traficului, din acest articol veți afla câte ceva despre cum se desfășoară activitățile de practică în perioada cursurilor online. Pentru al doilea an universitar, studenții UPIT sunt nevoiți să învețe online, să participe la cursuri și seminare din fața calculatorului sau a telefonului. Însă practica de specialitate ridică câteva probleme specifice.
Am discutat cu Radu Bogdan, student în anul al doilea la Facultatea de Mecanică și Tehnologie,
și am reușit să culeg câteva informații atât despre modul în care se desfășoară activitățile practice, cât și părerea sa legată de domeniul pe care îl studiază.
Mai întâi să aflăm cine este Radu: „Am terminat Colegiul Tehnic „Costin D. Nenițescu!, profil mecanic, iar pentru că am terminat profilul mecanic, am ales sa merg mai departe în același domeniu având unele noțiuni despre mecanica formate deja din liceu”. Studenților de la specializarea Ingineria Transporturilor și a Traficului din anul II le place foarte mult ceea ce studiază, iar o bună parte vor să și devină ingineri, așa cum și Radu își dorește.
Din păcate, cam 95% la sută din activități s-au desfășurat online. Fapt destul de „trist”, după cum ne mărturisește Radu, deoarece în inginerie este nevoie de practică, studenții trebuie să fie prezenți la unele laboratoare în care găsesc diferite piese, instrumente care îi ajută la temele de laborator și la aprofundarea practicii propriu-zise. Chiar dacă au la dispoziție toate materialele necesare pentru a învăța teoria, devine destul de solicitantă specializarea aceasta, deoarece studenții încearcă să învețe toți pașii de lucru ca și când ar fi în laborator.
Din punct de vedere al siguranței studenților în munca de laborator, Radu a relatat: „Din ce am observat, la puținele laboratoare la care am fost, se lucrează destul de sigur, profesorii sunt foarte atenți, laboratoarele sunt dotate cu echipamente și măsuri de siguranță”.
Suportul didactic este unul de calitate, așa cum am aflat de la studentul intervievat, spunând că și dacă se întâmplă să rămână cu câte o lacună, este lămurit pe loc de către profesori, iar temele sunt și acestea de foarte mare importanță, ajutând la aprofundarea problemelor date la seminarii.
„În puținele ore de practică făcute fizic, pot spune că a fost o experiență frumoasă, am mers într-un laborator al facultății, dotat de Dacia. Acolo am văzut diferite instrumente, piese (cu explicații pentru fiecare), chiar și câteva autoturisme”, a mai spus Radu despre experiența sa ca student în domeniul al Ingineriei Transporturilor și a Traficului.
Popa Andreea, Jurnalism, anul 1
Coordonator echipa redacțională UPIT Media:
conf. univ. dr. Delia DUMINICĂ