Universitatea din Pitești, în parteneriat cu Asociația Oamenilor de Afaceri Argeș, finalizează proiectul „Activități și măsuri integrate de asistență educațională, consiliere antreprenorială și mentorat, respectiv sprijin financiar pentru creșterea accesului și participării la învățământul terțiar în regiunea Sud-Muntenia în condiții de nediscriminare și echitate socială (ACTIV PRO-UPit)”, POCU379/6/21/125165.
Conferința de închidere a proiectului va avea loc luni, 18 iulie 2022, începând cu ora 14:00, în sistem hibrid :
- în Sala 2.42, Corp Central – Rectorat, strada Târgul din Vale, nr. 1
- pe platforma Skype (link acces: https://join.skype.com/BuyutkiFXmho)
Cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Capital Uman (2014-2020), Axa Prioritară: Educație și competențe, Componenta 1: 379 Bursa Student Antreprenor – Măsură activă pentru creșterea participării studenților din categorii vulnerabile la programe de studii de licență – Regiuni mai puțin dezvoltate, proiectul s-a desfășurat în perioada 02.03.2020-01.08.2022, beneficiind de un buget în valoare de 4.822.719,03 lei, din care 4.732.349,74 lei a fost finanțare nerambursabilă.
Obiectivul general al proiectului a fost dezvoltarea și implementarea de activități integrate care să conducă la creșterea accesului și participării la învățământul terțiar universitar în Regiunea Sud-Muntenia prin dezvoltarea competențelor și abilităților didactice necesare educației antreprenoriale ale personalului didactic universitar, prin asistență educațională, consiliere antreprenorială și sprijin financiar pentru studenți, prin mentorat în alegerea unui traseu educațional și a unei oferte educaționale pentru elevi, respectiv prin dezvoltarea ofertei educaționale universitare în concordanță cu cerințele pieței muncii în cadrul programelor de studii din domeniile prioritare ale Strategiei Naționale de Competitivitate (SNC) 2014-2020, respectiv în domeniile de specializare inteligentă, prevăzute în Strategia Națională de Cecetare, Dezvoltare și Inovare (SNCDI) 2014-2020.
Principalele beneficii ale acestui proiect sunt:
- dezvoltare competențe antreprenoriale și abilități didactice necesare educației antreprenoriale ale personalului didactic universitar- 75 de cadre didactice în cadrul unui program postuniversitar acreditat de Ministerul Educației și Cercetării;
- 400 de studenți formați în domeniul antreprenoriatului prin asistență educațională, consiliere antreprenorială, vizite în cadrul organizațiilor cu profil în domeniul de pregătire universitară a studenților;
- 300 de burse student antreprenor oferite pe parcursul ultimelor 3 semestre de activitate universitară a studenților grupului țintă;
- 300 de elevi sprijiniți în alegerea unui traseu educațional prin activități de mentorat și evenimente de tipul Zilele carierei/Workshop-uri pe tema accesului pe piața muncii;
- 4 laboratoare:
- laboratorul de comunicare
- laboratorul de management de proiect și simulări de afaceri cu calculatoare și soft specializat – Primavera Project Management
- laboratorul de analize și studii de piață cu softuri specializate – Statistical Package for the Social Sciences
- laboratorul de gestiune a resurselor cu calculatoare și soft specializat- Galileo gestiune financiar-contabilă
Proiect cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Capital Uman (2014-2020)
Prof. univ. dr. Mihaela DIACONU
Manager proiect
E-mail: rectorat@upit.ro
Pagina de facebook a proiectului: https://www.facebook.com/ACTIV-PRO-UPit-110309633939165